10/15/2013

Lelaki sila elakkan sikap gini ye :D

 Mudahan-mudahan kaum lelaki boleh ubah sikap yang lebih baik ye. Baru si gadis suka nanti. Hihi
MENGONGKONG
Itu tak boleh, ini tak boleh, sikit-sikit nak kontrol. Segala gerak-geri dikawal, sampaikan nak berpakaian pun harus ditentukan. Kalau nak keluar ke kedai pun kena repot dulu, kalau tidak mulalah tercetusnya lava gunung berapi. Tapi bila si perempuan tanya aktiviti diorang, tau pulak kata si perempuan nih mengongkong dia. Ish ish ish. No good!
 EGO 
Ni masalah terbesar kat kaum lelaki. Kadang-kadang dia suka bagi alasan yang tah ape-ape sampai kekadang menyakitkan hati si gadis. Ego tak salah asalkan biar kena tempat okay.
MENIPU
Semua orang paling tak suka ditipu. Masa tengah bahagia dia akan bagi semua janji manis, bila dah bosan mulalah macam-macam alasan yang dia cuba bagi. Kononya ada hal yang tak dapat di elakkan, padahai taknak tepati janji yang kau dah buat tuh. Kekadang dah beranak pinak pun tapi masih kata diri tuh solo. Ingat ye kaum lelaki, wanita akan menghormati anda sekiranya anda seorang yang jujur dan berterus terang. Sikap menipu dan dolak-dalih kau tuh lame-lame akan buat si perempuan menyirap.
PERASAN 
Kalau laki tuh ade keje bagus, pandai, berharta, haa mulalah perasan bak hang. Konon dia ingat dia ade semuanya, semua perempuan nak kan dia. Ish please lah. Bukan semua perempuan pandang semua benda alah tuh. Dalam diam kau taktau sebenarnye ramai dok ngutuk sikap perasan kau yang kononnya perfect sangat. Hahahaha
PENGOTOR
Yang nih kadang-kadang lawak pun ade. Kekadang bile berjalan dengan laki, selambe badak je dia kentot. Tak hirau langsung orang sekeliling. Dah tuh buat muka tak bersalah lagi. Yang paling teruk bila dok ludah-ludah dan buang kahak merata-rata. Tak malu ke buat macam tuh? Tolonglah jawab.
PUTAR BELIT
Lelaki ni ramai yang raja memutar-belitkan kenyataan walaupun ternyata sememangnya merekalah yang bersalah. Bagi depa, putar belit ini tak mengapa asalkan si dia mempercayai alasan tersebut dan mereka akan terlepas dari kesalahan sendiri. Sekiranya anda benar-benar menyintai pasangan anda, perkara begini seharusnya tidak berlaku kerana apa akibatnya sekiranya si dia mengetahui juga tipu helah anda suatu hari nanti. Kalau anda tak pandai menyelamatkan keadaan, melepaslah anda! Jujurlah pada pasangan anda.
SUKA KONTROL MACHO
Peh! Nak dikatakan macho, takda lah macho mana pun. Sendep jugak kot! Depa nih bab sikap, kalau boleh nak lebih gentleman, berketrampilan dan hensem. Seboleh-bolehnya depa nak menampakkan yang diri mereka lelaki sejati dan ada elemen HERO ala-ala Adi Putra. Tak perlulah nak merasakan diri anda macho kerana wanita sahaja yang layak membuat penilaian terhadap anda. Sekiranya anda rasa diri anda macho, tetapi pada mata wanita tersebut anda tidaklah semacho yang disangkakan, tak guna juga!


Alhamdullilah umur dah mencapai duapuluh tahun. Rasa macam dah besar sangat. Fikiran pun insyaallah makin matang dari segi fizikal dan mental. Hihi. Kehidupan pun makin bahagia botingkek-tingkek! Haha #throwback #birthdaygirl #cousin #bandarkinrara *nak jugak hashtag tuh. Wakakaka

8 comments:

Anonymous said...

terbaik lh cik lynn... :)

Fizi Zaidi said...

kentut selamba badak tu..jujur namanya..ehehh..kentut senyap2 perlu berhati2..:)

Lynn Zulkarnain said...

Kentut senyap-senyap akan memberi bauan yang semerbak harum gitu. Kihkikhikih

Abu Harun said...
This comment has been removed by the author.
Abu Harun said...

nice lyn :)

Anonymous said...

mane kerol alep?

Fais-SKA said...

ha3..elak tu xthu la..rasanya boleh je..yg xbaik pastilah xikot..tp xjnji smua laki bleh bt =)

Lynn Zulkarnain said...

haa bagus-bagus...buat yang terbaik..hihi