1/02/2013

Zaman Sekolah :(


Bajet pengawas sekolah -.-
Tiga dua satu. Pom pom pom! Dah macam berperang. Bom sana bom sini. Haish tak paham aku. Sekarang dunia nih kalau nak sambut tahun baru, sambut raya, itu ini, semua pakat main boom.  Then mula lah buat konsert-2 bagai. Paling penting mesti ada tari menari colourful bagai -.-

Nah sekarang dah pun tahun2013. Now everybody thinking  about their target on this year. Me? Takde kot. Azam aku dah buat masa awal muharram hari tuh. Tapi masih belum tercapai. Try and try to make success! Insyaalah :)

So nak cerita apa eh? Hurmm oh yaa actually I miss sooooo muchhhh to go back in school. Omg! Omg ! Omg!. Tiga tahun dah berlalu kot. Pagi-pagi siap-siap nak pi sekolah. Sekolah dekat je ngan rumah, so jalan kaki je. Tiap hari nampak muka orang sama je kat laluan tuh. Bosan gila. Paling tak syok hari-hari ada perhimpunan. Macam biasa lah, cikgu-2 semua nak bagi ucapan sepatah dua kata. Poodaaaahh lah dia punya sepatah dua kata kan -.-

Pastu dalam kelas mula lah bergosip sana sini. Bila kata cikgu nak mai masing-masing diam. Pandai gila berlakon. Dah tuh bila cikgu dok beriye-iye nak ajar, aku dok pikir nak beli makan apa lah rehat nanti. Macam-macam persoalan ada. Haish terok-terok -.-

Bila dah rehat pikir nak balik pulak. Tak habis-habis fokus kat jam. Ye jam sangat penting untuk aku sampai sekarang. Pasal aku memang suka tengok jam tuh bila dalam kelas. Bhaahaha. Bila ingat-ingat balik form 5 lah aku rasa paling nakal. Mungkin sebab aku tukar kelas pasal tuh dah terikut-ikut budaya depa nih. Mana taknya, punya lah baik hati aku nak kasi guru kelas aku duduk je kat kerusi tuh toksah bangun-bangun, sampai aku sanggup letak banyak gila gam kat kerusi dia. Dan-dan bila dia nak bangun semua gelakkan dia. Jahatnya aku. Nasib sempat mintak maap -.-

Yang paling aku rasa bangga pulak, sejak dari darjah 4 sampai form 5 aku telah di beri kepercayaan untuk jadi Pengawas Pusat Sumber. Darjah 6 ketua PSS. Form 5 penolong PSS. Sebabkan tuh lah aku dapat masuk anugerah NILAM. Ceh bajet macam banyak membaca kan. Padahal aku tiru sinopsis buku je. Pandai tak aku? hahaha

Kalau nak story semua kat sini memang tak habis ah kan. Apapun aku nak pesan kat orang yang masih sekolah nih. Hangpa suma jangan pikiaq kalau sekolah tuh tempat hangpa belajar je. Kalau nak tau sekolah tuh lah tempat korang suma dapat pengalaman, tau mana kawan mana lawan, paling syok dapat cinta monyet. Haha tapi tuh lah. Cinta monyet bukan kekal mana pun. Budak-2 lagi time tuh kan. hihi
Okay lah, selamat bersekolah ye. Assalammualaikum

4 comments:

ZZ said...

Comel je cerita lynn ni. hihi

Lynn Zulkarnain said...

Hahaha. Jangan ikut perangai otai nih -.-

ZZ said...

Ececey, otai sangattt kan.. XD hihi

Lynn Zulkarnain said...

Otai lah. Tak caya sudah. Haha-.-